Axial Scorpion AX10 RTC

Nemultumit de ceea ce mi-a oferit HPI, am decis achizitionarea unui nou crawler, anume AXIAL AX10 SCORPION. Din punct de vedere al pretului de achizitie, nici prea prea nici foarte foarte. Decent.

Dupa desfacerea coletului, constat niste diferente majore fata de HPI Crawler King, in ceea ce priveste conceptul de crawling. In timp ce la HPI, centrul de greutate si sasiul sunt mai ridicate, garda la sol mai mare, la Axial Scorpion lucrurile stau total diferit. As putea spune ca aproape totul este o articulatie :) . Centrul de greutate este mult mai jos la Axial decat la HPI, garda la sol mai mica vizibil decat la HPI, anvelopele mai mici decat la HPI m-au facut prima oara sa-l privesc cu scepticism.

Primele minute cu el pe pietre (si vorbesc de pietre cu colturi ascutite, rebele, un teren extrem) au fost niste minute de dezamagire, pentru ca mergea 1m, dupa care ramanea “pe burta”. Primul lucru la care m-am gandit a fost sa cobor pozitia amortizoarelor. Dar nu prea se poate. Asa ca l-am vaduvit pe HPI pe cele 4 gume, astfel ca lucrurile s-au mai schimbat nitel.

HPI a fost folosit si pentru donarea celor 4 hexhub-uri care le-am folosit pentru a lati “libarca”. Lucrurile au inceput cat de cat sa prinda forma. Dar….nu suficient de bine.

Un lucru pe care l-am apreciat a fost directia, mult mai precisa decat cea de la HPI, datorita pozitionarii diferite a servo-ului. Dar…datorita conditiilor extreme de rulare, numai pozitionarea nu a fost suficienta, intrucat toata puterea oferita de servo se pierdea in bara de directie – ati ghicit, din plastic.

Avand in vedere cele mentionate mai sus, urmatorul pas a fost evident upgrade-ul. Proasta mutare, intrucat informatiile oferite de producator sunt foarte vagi, notiunile sunt foarte inselatoare, astfel ca din cei aproape 200 euro cheltuiti pentru upgrade, nu am folosit aproape nimic.

Color-pack-ul verde – inutil, avand in vedere ca trebuie si alte pachete achizitionate. Dar inutilitatea deriva din faptul ca din punct de vedere functional, nu se schimba nimic.
High Clearance Machined Links – am fost indus in eroare de termenul “High Clearance”, eu gandindu-ma ca ma ajuta sa ridic un pic garda  la sol… aiurea…sa nu uit ca mai trebuia achizitionat alt pachet pentru a putea a-l putea folosi pe acesta.

Cu improvizatii destule, am reusit ca pe spate sa cobor pozitia telescoapelor cu 1,5cm, insuficient insa pentru a creste garda semnificativ. Bara de directie din material plastic a fost ranforsata cu ceva metal, fixata in suruburi speciale si coliere de plastic, servo-ul stock a fost inlocuit cu unul digital Align de 9kg-cm High Torque, partea de radio a trecut din 27MHz in 2.4Ghz (Futaba).

Abia acum lucrurile au inceput sa revina la normal..cat de cat.

Demn de apreciat este body, care este mai gros decat la majoritatea competitorilor directi si indirecti si care, in ciuda abuzurilor la care a fost supus, rezita eroic.

Un MARE MINUS al Axialului este faptul ca spurul este complet fara protectie !!! Aici, HPI a facut o treaba relativ buna, in sensul ca acel spur este izolat intr-o carcasa, care chiar daca nu este waterproof, macar protejeaza impotriva componenta anterior mentionata.

Inutila o comparatie directa intre HPI Crawler King si Axial AX10 Scorpion. Sunt gandite complet diferit, fiecare are plusurile si minusurile sale. Axial este mai rezistent decat HPI, poate ca asta e cel mai mare castig al meu.

Este evidenta intentia celor 2 producatori de a scoate bani si de pe  urma pieselor de schimb, upgrade etc, insa…sunt unele lucruri care tin de bun simt atunci cand produci ceva. Ma tot intreb care erau costurile de productie la HPI Crawler King daca servo nu era pozitionat in spatele “utilajului”, existand pierderi imense de forta la viraje ? La Axial, daca in locul barii de plastic ar fi pus o bara metalica,ar fi fost cu mult mai scump ? Raspunsurile raman enigme de nedeslusit pentru mine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *