AXIAL SCX10 TR (Trail Ready™)

Fiind pasionat de offroad (indiferent de scara), am hotarat sa-mi completez colectia cu un Axial SCX10 Dingo Body. Ca sa nu rup traditia, am optat pentru un TR (Trail Ready), pentru ca imi ajunge mestereala “de dupa” :)

Evident, varianta stock vine cu partea de radio control in 27Mhz, dupa achizitionare fiind recomandata trecerea in 2.4GHz.

Din fabrica, SCX10 vine cu battery-plate-ul montat pe spate, din considerente de ei stiute. L-am montat pe fata, inainte de a citi manualul cu care SCX10 vine insotit si nu mi-a iesit cum trebuie. Abia dupa ce am lecturat manualul am vazut ce ar fi trebuit facut pentru un rezultat corect. Asadar, mare atentie la detalii, pentru ca sunt cazuri in care fac diferenta !

SCX10 este echipat in varianta stock cu anvelope Proline, 1.9, beadlock & stuff, ca orice alt “utilaj” care se respecta. Personal, mi-a placut faptul ca anvelopele sunt de calitate, insa consider ca sunt un pic cam mici. Nici in privinta telescoapelor nu se poate spune ca straluceste, insa acele telescoape sunt, in varianta stock, in deplina concordanta cu dimensiunea anvelopelor. Asadar, in ceea ce priveste varianta stock, totul este calculat pentru utilizatorul nepretentios, care nu doreste sa piarda prea mult timp si sa treaca la actiune de indata. Cursa scurta a telescoapelor nu permite o flexare a puntilor foarte mare, in definitiv, SCX10 este un trail-truck, nu un rock-crawler (desi poate aborda si trasee usoare de rock-crawling, in configuratia stock).

Despre tandemul motor+esc, nu am prea multe cuvinte de lauda. ESC-ul este departe de ceea ce ar vrea un pasionat de automodelism, in sensul ca in timpul functionarii apar intarzieri inexplicabile intre comenzile date de utilizator si reactia automodelului (si nu este din partea de receptie radio !!). Este a doua experienta neplacuta in acest sens pe care o am cu Axial (mai detin si un Axial 10 Scorpion), care aceeasi problema a avut-o in varianta stock. Motorul este de 27T, mult prea rapid pentru trail (parerea mea) si complet neadecvat pentru rock-crawling. De aceea, l-am si schimbat cu un Axial de 55T, care se potriveste mai bine.

Din punct de vedere al body-ului, lucrurile stau chiar foarte bine, materialul este de buna calitate si finisajele sunt OK.

SCX10 are in dotarea standard o bara fata si bara spate cu leduri, 6 la numar, dispuse 4 fata si 2 spate. Lucru nu tocmai rau, insa lucrurile se complica putin in cazul in care vrei sa aduci ceva modificari masinii (in cazul meu anvelope mai mari). Se complica pentru ca anvelopele vor lovi acele bari…chiar daca exista ceva posibilitati de reglare. In plus, nu m-am elucidat in ceea ce priveste consumul acestora, pentru ca nu exista vreun intrerupator pentru ele…cat timp SCX10 ruleaza, si luminile functioneaza.

Partea de receptie radio se afla depusa intr-o cutiuta relativ izolata de conditiile exterioare, insa nu ermetic, astfel ca este foarte posibil sa intre apa, noroi si praf in timpul exploatarii – mare atentie deci la intretinere. ESC este fixat cu banda dublu adeziva de acea cutiuta, si, in plus, nu este hidroizolat, asa ca mare atentie in ceea ce priveste mediul de utilizare. Este recomandata cautarea unor solutii pentru hidroizolare.

servo-ul de directie stock este excelent pentru set-up-ul initial, facandu-si datoria excelent. Daca se trece de la 1.9 la 2.2, lucrurile se schimba putin, dar nu dramatic, insa daca se aleg niste anvelope cu balonul mai mare, atunci este nevoie neaparata de un servo mai puternic. Tot la acest capitol, neaparat merita mentionat un upgrade esential – bara de directie si brat metalice.

Evident, slipper-clutch-ul care functioneaza impecabil este prezent si pe SCX10, ceea ce ii ofera un plus de durabilitate (este unul din motivele care imi place Axialul).

Recomandari:
– un alt ESC si un alt motor mai potrivite pentru trail sau rock-crawling
– migrarea de la 27Mhz la 2.4Ghz
– bara de directie + servo metalice
– schimbarea telescoapelor si a arcurilor cu altele mai mari pentru garda la sol marita si flexare superioara a puntilor (cele de la AX10 Scorpion sunt o alegere potrivita)
– mutarea suportului de acumulator din spate in fata
– hidroizolarea ESC-ului si a receptiei
– pentru cei care nu doresc sa renunte la cele 6 leduri, ar fi indicata montarea unor intrerupatoare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.