Axial BTA Steering Kit

Avand in vedere pozitionarea stock servo-ului pentru directie la toate modelele cunoscute mie (Losi, Venom, Axial, HPI), este o foarte mare posibilitate ca din cauza lovirii accidentale/repetate a obstacolelor servomecanismul sa se defecteze.

O solutie pentru rezolvarea acestui “neajuns” a fost intoarcerea servomecanismului la 180 de grade fata de pozitia curenta (Behind), astfel, durata de viata a mecanismului a fost marita (socurile nu-l mai afecteaza). In plus, capacitatea de trecere (clearance-ul) se modifica considerabil.

In fotografiile de mai sus se observa mai clar diferenta si avantajul conceptului Behind The Axle (BTA).

Asadar, pachetul de la Axial (nu este singurul insa, mai sunt si alti producatori care ofera asa ceva) concretizeaza cele discutate mai sus. Calitatea de executie a intreg ansamblului este una de exceptie, cu care Axialul ne-a obisnuit. Ansamblul vine ambalat intr-o cutie verde (Verde Axial :)), impreuna cu instructiunile de montare.

Pachetul contine urmatoarele

1) aluminium high clearance knuckles  – nu stiu care este termenul corect in limba romana, asa ca voi folosi in continuare denumirea in limba engleza.

2) distantoare

3) axle steering plate – un suport de aluminiu pe care va fi fixat servomecanismul, iar in spatiul ramas se poate monta un acumulator de exemplu

4) suruburile necesare – nu toate insa, o parte din ele (cele pentru fixarea servo-ului pe suport) se refolosesc.

5) legatura intre bratul servo si knuckle (tie-rod).

6) alte piese pentru montarea completa si corecta a ansamblului

Avantajuele folosirii acestui kit:

1) Capabilitatea de trecere modificata – nu mai risti sa agati ceva cu bara de directie

2) Servomecanismul cu siguranta va rezista mai mult timp, pentru ca socurile din bara de directie nu mai sunt transmise catre el

3) Raza de virare se modifica considerabil, datorita knuckels-urilor care au un unghi Ackerman imbunatatit

 

Totusi, acest kit prezinta si cateva dezavantaje si anume:

1) Suportul de aluminiu pe care se fixeaza servo nu ofera suport pentru montarea lower-links-urilor, ceea ce constituie un dezavantaj

2)  Legatura intre bratul servo si knuckle (tie-rod) loveste in suspensie atunci cand este actionata, in special la telescoapele cu arc extern si daca configuratia in care ruleaza crawlerul are garda la sol mare.

Per ansamblu, in opinia mea, este un upgrade care aduce imbunatatiri vizibile. Pretul de achizitie nu este tocmai mic, insa ce este ieftin in lumea RC-ului ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *