Radiocomanda Spektrum DX8 – recenzie

Spektrum DX8 este fara indoiala cea mai asteptata radiocomanda lansata de Spektrum in ultimii ani. 2010 a fost un an destul de plin pentru Spektrum si JR, fiind ocupati cu lansarea JR X9503 si o luna mai tarziu, a JR 11X.

Ambele modele mentionate mai sus sunt dedicate pilotilor cu grad de pregatire intermediar – avansat si lasau in continuare un gol in categoria radiocomenzilor cu 8 canale, astfel toata lumea se intreba oare ce se pregateste…

Iata ca DX8 a adus raspunsurile dorite – Spektrum DX8 este radiocomanda ideala pentru pilotii cu nivel de pregatire intermediar – si nu ne putem gandi la o alegere mai buna. De ce?

ARE TELEMETRIE!

Da, Spektrum a folosit experienta sa anterioara cu telemetria de la DX3 si ofera acum aceasta facilitate pe noile generatii de radiocomenzi pentru aeromodelism.

Ce este telemetria?

Ei bine, in cateva cuvinte, telemetria este tehnologia prin care sunt transmise informatii vitale de la aeromodelul Dvs., inapoi catre radiocomanda, aceasta afisand pe ecran informatii in timp real primite de la diversi senzori montati pe elicopterul, planorul sau avionul Dvs. radiocomandat.

Informatiile afisate pe ecran pot fi variate, de la tensiunea de alimentare a modulului de receptie, tensiunea acumulatorului de zbor (daca-i aeromodel electric), temperatura motorului, temperatura regulatorului de turatie (ESC), temperatura acumulatorului, rotatii pe minut…

Nu mai e nevoie sa ghiciti daca ati nimerit amestecul corect de combustibil, daca acumulatorul e in parametri, daca motorul functioneaza bine, daca combinatia motor / elice e cea buna. Pentru acei dintre voi care ati pierdut controlul aeromodelului din cauza tensiunii scazute de receptie… nu trebuie sa va mai spun cat de utila e telemetria!

Parametrii aeromodelului sunt afisati in timp real pe ecranul de 128×64 pixeli, iluminat din spate. E drept ca e destul de greu sa citesti datele de zbor in timp ce urmaresti pe cer un elicopter sau un avion foarte rapid, de aceea datele de zbor sunt inregistrate pentru a putea fi analizate mai tarziu. Totodata, puteti programa anumite alarme (audio si cu vibratii) ce va avertizeaza asupra unor parametri critici de zbor.

De exemplu, daca motorul este prea fierbinte, tensiunea acumulatorului de receptie este prea mica sau acumulatorul de zbor scade sub 80%, Spektrum DX8 va avertizeaza prin vibratii si / sau alarma audio – deci nu-I nevoie sa va uitati la ecran tot timpul!

Un alt aspect important al telemetriei este monitorizarea parametrilor comunicatiei radio – acum veti sti exact cat de departe puteti zbura cu aeromodelul Dvs. si daca este necesar / util un al doilea satelit de receptie sau e nevoie doar sa schimbati pozitia modulului de receptie…

Toate datele despre care vorbim sunt preluate din aeromodel cu ajutorul modulului de telemetrie Spektrum TM1000. Acest modul va functiona cu orice receiver Spektrum sau JR care are prevazut port de date – Spektrum AR6255, 7000, 7100, 7100R, 7600, 8000, 9000, 9100, 9200, 9300, 12000, 21000 si JR R921, 922, 1221, 1222

Pentru cei ce au deja un sistem radio performant cu receiver prevazut cu achizitie de date, e sufficient sa achizitioneze un modul de telemetrie TM1000 si senzorii aferenti parametrilor ce trebuie monitorizati.

Usor de personalizat – este o alta caracteristica deosebit de importanta – asignarea comutatoarelor, activarea alarmei, activarea cronometrului, mixerele si modurile de zbor, ca sa numim doar cateva. Acestea au fost punctele slabe ale modelelor precedente – DX7, JR X9305 – si de aceea multi au trecut la variantele oferite de concurenta – Hitec Aurora 9 sau Futaba 8FG / Futaba 10CG. Nu mai este cazul, Spektrum a recuperat spectaculos prin DX8

Suport card SD – Spektrum DX8 are un locas pentru card SD, pe care puteti descarca datele de zbor sau cu care puteti face upgrade la ultima varianta de soft al radiocomenzii.  Sigur, Spektrum s-a inspirat de la Futaba in acest sens, insa nu e neaparat o nota proasta.

Indicator de alimentare (statie pornita) – stim, acesta este un aspect minor, insa… cati dintre Dvs. nu au uitat statia pornita si nu si-au dat seama pana cand alarma de “battery low” nu s-a activat? Ei bine, acest indicator vizual nu face decat sa ne ajute.

Comandati acum propriul Spektrum DX8 pe www.radiomodele.ro!

traducere ©www.rchelicopterfun.com cu permisiunea autorului

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.