Axial XR-10

Fiind un impatimit al crawling-ului, ar fi fost imposibil ca mai devreme sau mai tarziu sa nu incerc si conceptul MOA (Motor-On-Axle). Si pentru ca Axial in urma cu 1 an a decis sa incerce si acest “concept”, prin al sau XR10, am luat decizia de a achizitiona un astfel de model. Asadar, de foarte putina vreme sunt posesorul unui XR10 Axial. Versiunea este disponibila in forma de kit, nu exista varianta RTR (si bine ca nu exista, caci sunt convins ca pe aia as fi cumparat-o).

Comanda a fost plasata prin intermediul unui magazin din Romania si in 3 zile de la lansare, coletul continand kitul era in mainile mele. Supppppper fast as putea spune ! Am inceput asadar ansamblarea modelului, acesta fiind primul meu kit. Nu pot sa spun ca am simtit o placere deosebita sa fac acest lucru (desi cred ca pentru 99.99% dintre modelistii cu pedigree consistent in spate acesta este cel mai frumos moment). Evident, componentele sunt ordonate separat in pungi de plastic etichetate, astfel ca nu prea se poate sa gresesti in asamblare (teoretic). Asta poate doar in teorie, caci in practica nu prea are corespondent.

In ceea ce priveste osiile (axele), tin sa precizez un lucru de la bun inceput – sunt foarte lungi :). Un singur lucru nu mi-a placut – foarte multe suruburi folosite, si unele de dimensiuni foarte apropiate (12mm-15mm), astfel ca pentru un ochi neantrenat este destul de dificil, mai ales daca toata operatia se face si pe un oarecare fond de oboseala. Ca sa fiu sigur ca nu gresesc, am apelat la ajutorul unui prieten de nadejde – sublerul. De departe insa, cel mai dificil de ansamblat a fost sasiul. Spatiul este foarte ingust, cat sa incapa un ESC si atat – personal m-am chinuit sa-l asamblez pentru ca mainile mele nu sunt ale unui copilas de 11 ani…iarasi, extrem a fost montarea suporturilor pentru telescoape. Axial a adoptat o metoda ingenioasa pentru a putea permite reglarea garzii la sol, insa din nou dimensiunea mica a sasiului face destul de dificil acest lucru pentru un adult. Un alt lucru pe care l-am apreciat a fost faptul ca se poate ajusta pozitia telescoapelor prin acest lucru obtinandu-se exact tipul de suspensie dorita (mai solida sau mai rigida). Acest lucru este posibil datorita LL-urilor (Lower Links) special concepute pentru acest lucru.

In interiorul sasiului au gasit un spatiu si pentru o cutie unde va fi pozitinat receptorul radio, cutie care s-ar vrea cumva hidroizolata (waterproof), insa personal nu cred asta. Daca este sa ma iau dupa ce spun forumurile de specialitate, majoritatea proprietarilor de XR10 au renuntat la acea cutie fara urma de regret.Tot in interiorul sasiului, orientat cumva catre puntea fata este situata si battery-plate-ul.

Ce nu-mi place:
1) sasiul mi se pare extrem de ingust, lucru care face destul de dificila orice interventie
2) puntea fata si puntea spate cred ca ar fi putut fi realizate fara atatea suruburi
3) au existat si ceva lipsuri la partea de suruburi, insa nimic ce nu s-a putut suplini (in fond, exista cateva suruburi si alte repere de rezerva (in buna traditie Axial – tot ce am cumparat de la ei pana acum a venit cu destule componente de rezerva)
4) body nu vine cu un pattern pentru gaurire, si pentru un antitalent cum sunt eu, se poate dovedi o adevarata provocare operatia de gaurire pentru suporti
5) in puncte esentiale, pentru imbinari, Axial a apelat la folosirea E-clips-urilor (pe care le detest, si nu sunt singurul !!). Ar fi fost de preferat ca acele imbinari sa fi fost facute din fabrica.

Ce-mi place:
1) steeringul – este un mix intre BTA si directia clasica. Adica servo este indreptat in fata, in vreme ce bara de directie se afla in spatele axei,
2) chiar si stock, rotile se vireaza excelent, datorita unghiului de inclinare al C-Hub (reglabil de altfel).
3) exista multiple posibilitati de montare a carcasei, lucru excelent
4) garda la sol se poate regla foarte usor Toate clipurile avand ca protagonist pe XR10 mi-au lasat o impresie placuta.

Nu am montat inca motoarele si ESC-ul, le astept, dupa care voi face o tura de proba. Sunt insa convins ca se va ridica la nivelul asteptarilor mele.

Body

Body-ul stock cu care este echipat XR10 este un body putin mai atipic pentru un crawler. Spun asta pentru ca designul lui aminteste mai mult de o masina de viteza, nicidecum de un crawler. Materialul constructiv este evident lexanul, de 0.04, deci rezistent. Este nevopsit si netaiat, deci pregatirea body-ului vine in sarcina utilizatorului. Nu lipsesc decalurile de calitate, lucru care este “default” cand vine vorba de Axial.

Puntile

Sunt construite din material de plastic, un plastic calitativ insa si surprinzator de rezistent. In privinta dimensiunilor, asa cum am mentionat mai sus, sunt late.

Directia

Chiar si stock, unghiul de virare este excelent, chiar daca majoritatea componentelor sunt din plastic. PseudoBTA (behind the axle) pare destul de OK la prima vedere.

Rotile

Rotile cu care vine echipat XR10 sunt niste roti un pic mai deosebite, din cauza offset-ului diferit fata de AX10 sau de Venom Creeper. Inca nu m-am lamurit daca jentile sunt copii dupa Vanquish sau jenti Vanquish originale. Un lucru extrem de neplacut este faptul ca suruburile cu care se fixeaza beadlock-ul au orificiul unde se introduce inbus-ul foarte mic, si se distruge foarte usor. Daca ai de gand sa reglezi greutatile din roti, atunci in mod clar va trebui sa gasesti o alta solutie. In plus, daca rotile de la Proline, anume Titus 2.2” Beadlock ar avea offsetul potrivit, le-as prefera celor stock. Un lucru foarte bun este faptul ca vin echipate cu un set de greutati. Ca anvelope, personal optez pentru Proline Chisel 2.2”.

Sasiul

Este … mic. Plin de suruburi. Excelent sistemul de fixare a telescoapelor….in rest prea multe nu sunt de spus. Din cauza dimensiunilor este destul de dificil de umblat in interior, chiar si schimbarea acumulatorului s-ar putea dovedi o operatie delicata (asta o spun dupa primele masuratori efectuate pentru a determina ce fel de acumulator s-ar potrivi cel mai bine acolo).

7 thoughts on “Axial XR-10

  1. Kitty

    bravo cataline,foarte frumos proiectul,da cu poze reale pe cnad?sau ne lasi sa limbam putin?:)

  2. Catalin

    Vor apare si ceva fotografii din timpul buildului, dar trebuie sa mai fierbeti nitelus. 🙂 Un gram de timp sa am si eu 🙂

  3. florin

    Si eu sunt pe cale sa-mi achizitionez un xr10 .Abia astept sa vad niste poze s-au ceva filmulete

  4. mascas florin

    Comentariul dvs. salut cataline ms pt raspuns lasa-mi adresa de mail am mai multe sa te-ntreb despre xr10 inainte sa mi-l acgizitionez ,sal.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *