Recenzie micro elicopter Blade mCP X flybarless – Partea a III-a

Electronica 3 in 1 si servo-urile liniare de la Blade mCP X
La fel ca la toate micro elicopterele Blade, inima si creierul elicopterului este placa multifunctional ce include receptia DSM2, sistemul de stabilizare gyro pe 3 axe, si regulatorul de turatie pentru motorul rotorului principal si cel al cozii.
Ceea ce este diferit acum, la acest elicopter sunt cele trei servo-uri liniare ce actioneaza platoul ciclic, si la acest model sunt plasate direct pe sasiul elicopterului, in jurul axului rotorului principal, pentru a putea forma comanda clasica CCPM 120 grade. Avand in vedere aceste aspecte, ati putea crede ca trebuie sa selectati in radiocomanda CCPM 120 grade. Insa, avand in vedere sistemul flybarless de control, lucrurile se simplifica mult, iar Dvs. va trebui sa programati radiocomanda pentru comanda unui platou ciclic CCPM 90 grade.
O alta imbunatatire adusa de Blade este faptul ca pe aceste servo-uri liniare au montat rulmenti in capetele axei motoare, impreuna cu cursa mai lunga duc la un control substantial imbunatatit asupra platoului ciclic, mult mai fin si mult mai precis – iar asta este cu adevarat bine. Micutul Blade mCP are cel mai agresiv si rapid raspuns pe platoul ciclic din toate elicopterele pe care le-am avut pana acum. Da, este mai rapid decat TREX 250!

Acumulatorii LiPo si incarcatorul

Micro-elicopterul Blade mCP vine cu doi acumulatori LiPo 200mAh (o singura celula, 3.7v) 25c. E dragut ca Blade s-a gandit sa include doi acumulatori, insa dupa cum stiu majoritatea celor care zboara, doi acumulatori nu-s suficienti, in special avand in vedere cat de distractiv este acest elicopter.

Personal am comandat inca doi acumulatori si cred ca in timp voi mai comanda cativa…

Asta e singurul aspect al mCP-ului cu care nu sunt deloc multumit – timpi de zbor foarte mici. 3 minute de zbor agresiv si 4 minute de zbor normal… asta e tot ce puteti sa sperati. Daca treceti de aceasta limita, veti depasi limita de descarcare de 80% a acumulatorilor…

Ca tot sunt la capitolul nemultumiri, ar mai fi una… faptul ca din nou cei de la Blade inventeaza un alt conector – nu, nu este cel pico folosit la mSR sau mCX-uri, ci unul putin mai mare fiindca trebuia sa “transporte” ceva mai mult curent. Mi-as fi dorit sa fie un conector JST, insa prin prisma limitarilor greutatii… pot intelege de ce s-a ales aceasta varianta.

Comandati acum elicopterul Dvs. radiocomandat Blade mCPX pe www.radiomodele.ro

Material tradus cu permisiunea autorului, ©2011 rchelicopterfun.com

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.