Recenzie automodel electric Traxxas Slash 4wd

Dupa Slash 2WD a sosit timpul sa facem si un review serios. Doar ca sa aratam lumii ca suntem in stare 🙂

Din capul locului va spun ca acesta nu este un review impartial in ceea ce priveste automodelul Traxxas SLASH 4×4 din simplul motiv ca sunt un impatimit al automodelelor Short-Course.

Dupa cum am spus si in review-urile anterioare, pasiunea pentru aceasta clasa am descoperit-o odata cu primul Traxxas SLASH cumparat care in acel moment exista numai in varianta 2WD. Am zis ca acel automodel era aproape indestructibil si ma tot chinui sa imi aduc aminte daca a suferit vre-o data vre-o avarie, indifferent de abuzurile la care a fost supus.

Odata cu achizitionarea automodelulu Slash 4×4 am constatat ca cei de la Traxxas au facut o treaba foarte buna din punct de verere al rezistentei automodelului, pe langa asta, tractiunea 4×4 permanenta si suspensie independent pe toate patru rotile a fost un real pas inainte in ceea ce priveste controlul si stabilitatea.

Odata cu tractiunea 4×4 automodelul a primit si motorul brushless Velineon care impreuna cu ESC-ul VXL 3S realizau primul combo brushless rezistent la apa de pe piata. Multi nu au crezut ca acest lucru este posibil, dar nenumaratele balti, noroaie, zapezi si ploi prin care am bagat SLASH-ul mi-au dovedit ca nitr-adevar, combo-ul Traxxas Velineon este rezistent la apa.

Acumulatorul Ni-Mh inclus are capacitatea de 3000 mAh dar pentru a lungi distractia recomand Li-Po 2S de minim 5000 mAh. Cu un astfel de acumulator  se poate merge pana la 30 de minute (cu lungi perioade de full throttle) intre incarcari. Un pack de rezerva si un incarcator rapid asigura distractia o zi intreaga. Trebuie doar avut in vedere faptul ca dupa aproximativ 2-3 pack-uri motorul si ESC-ul trebuiesc lasat sa se raceasca. Chiar daca nu aveti grija in mod special de acest lucru, ESC-ul automodelului va activa modul de protectie termica in cazul in care sesizeaza ca temperatura interna sau a motorului depasesc pragul de siguranta.

Ca upgrade-uri am folosit kitul de bare stabilizatoare fabricat de Traxxas special pentru automodelul Slash 4×4 si cauciucurile Proline Trencher pe jante Split six de la acelasi producator.

Iar pentru look am folosit clasicul VW Baja Bug care pe langa faptul ca este foarte bine detaliata si foarte rezistenta, adduce avantajul unui pasaj mai mare la roti ceea ce permite o rulare prin noroi fara sa blocheze roata prin acumularea acestuia in contraaripa.

Pentru cei care au obiceiul sa mearga mult prin apa cu SLASH-ul 4×4 nu am decat un singur sfat : protejati cat mai bine rulmentii (daca se poate recomand schimbarea lor cu unii ceramici). Astfel, dup ace ati terminat cu masina este recomandata o portie serioasa de WD40 pe la toti rulmentii inclusive cei ce sustin axul spur-ului. Rulmentul de sustinere al axul spurlui dinspre cardan este cel mai susceptibil sa cedeze primul in cazul in care nu ii acordati o atentie deosebita.

De asemenea, este recomandat sa “sigilati” gaura prin care cardanul iese din sasiu catre puntea fata pentru ca pe acolo este foarte posibil sa intre praf si pietricele care pe langa fapul ca produc un zgomot deranjant, prezinta si pericolul sa ajunga pana la rulmentul mai sus amintit si sa il deterioreze. Pentru sigilare eu am folosit burete autoadeziv (cel pentru toc de usa sau geam) si am rezolvat problema.

Daca faceti aceste lucrari si nu suferiti prea multe accidente, va veti bucura mult timp de Traxxas Slash 4×4. Al meu deja a intrat in al 3-lea an de folosinta si nu da semne de “oboseala” cu toate ca este masina care are cel mai mare ”numar de km” la bord.

@2012 www.radiomodele.ro / Mihai

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *