Recenzie navomodel de competitie TRAXXAS SPARTAN

De-a lungul timpului am avut ocazia sa pilotez mai multe navomodele si sincer sa fiu nu sunt un fan infocat al modelelor de viteza. Imi plac mai mult navomodelele clasice – ramorchere, pescadoare etc. pe care trebuie sa le construiesti de la zero indifferent ca este vorba de un kit sau de o constructive dupa planuri.

Acum ceva vreme insa mi-a cazut in maini un navomodel Traxxas Spartan. La inceput nu am fost deloc impresionat de el: avea aceeleasi componente ca si celelate modele – motor, ESC, elice, carma, coca si telecomanda.  Ba chiar mi-am zis in sinea mea ca la 1 metru lungime este mult prea mare sa il car mereu dupa mine in portbagaj. Cu toate astea, din secunda in care mia incaput in maini ardeam de nerabdare sa merg cu el pe lac si sa vad ce poate sa faca.

Momentul iesirii nu s-a lasat asteptat prea mult asa ca in primul week-end de cand am primit navomodelul m-am indreptat spre IOR cu un singur gand in minte: VITEZA! Cum v-am spus anterior, pasiunea mea este indreptata spre navomodelele clasica al caror atu este nu viteza ci mai mult nivelul de detaliu. Deci din punctual asta de vedere Traxxas Spartan era cu totul diferit.

Fiind un model RTR nu mi-a trebuit mult timp sa pun bateriile si sa ii dau drumul pe apa. Si nu mi-a trebuit mult timp nici sa imi dau seama ca este un model cu adevarat distractiv si usor de folosit. Experienta mea in ceea ce priveste navomodelel de viteza se rezuma la cateva curse pe lacul morii si cateva rasturnari in urma carora doar cu foarte mult noroc am reusit sa recuperez navomodelul. Aven acest background la inceput mi-a fost frica sa merg full throttle cu Traxxas Spartan. Asa ca am lasat-o incet la inceput. Dar acomodare nu a durat foarte mult si in jumatate de ora am ajuns sa am o incredere foarte mare in navomodel si astfel sa navighez la viteza maxima. Care nu este deloc de neglijat mai ales ca am pus doi acumulatori Li-Po Graupner de 6800 mAh 70C.

Dupa jumatatea de ora de acomodare am ajuns chiar sa incerc in mod voit sa rastorn navomodelul facand curbe foarte stranse si calcand siajul. Nu am reusit sub nici o forma sa il rastorn. Poate ca nu sunt destul de experimentat sa imi reuseasca sa rastorn un astfel de navomodel sau poate este pur si simplu nerasturnabil. In orice caz, mi se pare foarte potrivit ata pentru incepatori cat si pentru avansati. Acesta este unul dintre marile avantaje a le Spartan-ului. Pe langa asta, motorul brushless si ESC-ul create de Castle Creations special pentru Traxxas Spartan fac fata cu brio oricaror solicitari. Si nu trebuie sa va faceti griji in privinta supraincalzirii pentru ca ambele sunt racite cu apa. Motorul are un manson de silicon prin care apa circula in contact direct cu carcasa motorului maximizand astfel eficienta racirii. M-am dat timp de aproximativ o ora si singura pauza pe care am facut-o a fost doar cat sa schimb bateriile iar la final nu am sesizat sa se fi supraincalzit cu toate ca ultima jumatate de ora am fortat nota navigand doar cu viteza maxima.

Dat fiind faptul ca este un navomodel de viteza si ca nu are o suprastructura foarte inalta care sa adaposteasca receptorul la o inaltime cat mai mare fata de luciul apei, mi-a fost frica la inceput ca daca ma departez foarte mult o sa pierd receptia. Mai ales ca nu aveam nici macar un cm de antena in exterior – majoritatea navomodeleleor avand antena in afara modelului – la Traxxas Spartan nu exista nimic in exterior care sa tradeze pozitia receptorului. Dar s-a dovedit din nou ca temerile mele erau neintemeiate deoarece am putut sa me departez la distante considerabile fara sa simt ca as fi pierdut receptia in vreun fel.

La final, as avea doar doua recomandari pentru cei care isi cumpara un astfel de navomodel: in primul rand sa foloseasca motorul la capacitatea maxima si asta se poate face numai utilizand baterii Li-Po; in al doilea rand, recomand sa se evite pe cat posibil mersul inapoi. Eventual manevra asta sa se faca numai in caz de urgenta pentru ca mergand inapoi creste riscul de a patrunde apa in navomodel prin gaurile de evacuare a apei intrate accidental, aflate in oglinda (partea din spate). Trebuie sa stiti totusi ca in cel mai rau caz posibil (rasturnare sau patrundere accidental a apei) Traxxas Spartan este foarte greu de scufundat datorita camerei din fata care este etansata. Chiar daca aceasta isi pierde etanseitatea, va ramane ca ultima solutie bucata de spuma poliuretanica introdusa special in partea din fata a navomodelului, spuma care asigura flotabilitatea timp indelungat ceea ce va permite recuperarea modelului.

Detalii si comenzi: www.radiomodele.ro / 0735 197 520

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *