TRAXXAS – automodele, navomodele si multicoptere de calitate superioara

Traxxas Logo mare

TRAXXAS a debutat in 1986 cu o idee ce a insemnat un nou concept al vremii respective – automodelul gata asamblat si pregatit de a fi folosit – automodelul RTR asa cum este cunoscut acum. Acest tip de automodel urma sa beneficieze de caracteristicile unui kit (automodel care trebuie asamblat) si va dispune de piese de schimb, piese de upgrade, system radio de calitate – insa gata asamblat si reglat din fabrica, cu caroseria vopsita, pregatit de joaca din cutie. Traxxas a INVENTAT termenul RTR (Ready-To-Run) pentru a descrie aceasta noua clasa de automodele. Datorita faptului ca aceasta gama se adresa in special incepatorilor si utilizatorilor casnici si nu celor din cluburile de modelism, Traxxas a creat imediat o linie telefonica gratuita de suport pentru a-i ajuta pe utilizatori. La inceput, conceptual RTR a fost greu de promovat pentru ca oamenii erau obisnuiti ca automodelele sa vina sub forma de kituri ce trebuiau asamblate. Pe masura ce lumea incepea sa realizeze ca automodelele RTR de la Traxxas au aceleasi performante si calitate ca si automodelele ce veneau in kit – si mai mult decat atat, nu necesitau niciun fel de asamblare – automodelele RTR au devenit un real success. TRAXXAS a oferit si varianta kit pentru automodelele sale pentru cei care doreau in continuare sa beneficieze de experienta asamblarii.

In cei cativa ani ce-au urmat, automodelele electrice RTR de la Traxxas au continuat sa creasca in caracteristici si performanta… Modele ca Hawk si Radicator au imprumutat caracteristicile suspensiilor din cursele de masini. TRAXXAS a castigat multe campionate off-road nationale si regionale si au oferit de-a lungul vremii versiunile kit ale modelelor consecrate: TRX-1 buggy, Blue Eagle racing truck, TCP buggy si SRT racing truck. TCP si SRT inca mai pot fi gasite in cursele de astazi si au ramas competitive la nivel regional si local.


Interesul TRAXXAS nu a ramas doar pe pamant… in 1989 TRAXXAS a aplicat conceptul RTR si navomodelelor cu radiocomanda si a dezvoltat Villain IV deep-v offshore cruiser. La momentul respectiv nu exista altceva asemanator, atat ca nivel de finisare si aspect, cat si ca motorizare (motorizare duala). Nu mai era nevoie ca utilizatorul sa asambleze, sa lipeasca, sa confectioneze propriul navomodel. Villain IV era gata de utilizare, direct din cutie.

Dupa o serie intreaga de automodele electrice RTR, Traxxas a facut pasul urmator prin dezvoltarea primului automodel RTR cu motor termic. Cand a fost lansat, in 1992, legendarul Nitro Hawk a fost un success instantaneu si a deschis calea pentru noul val de utilizatori de de automodele radiocomandate cu motor termic. Traxxas a dezvaluit complexitatea motoarelor termice si a facut accesibila viteza si puterea acestor motoare tuturor consumatorilor, inclusiv celor incepatori.

In 1996, Traxxas a creat primul navomodel nitro RTR, denumit Nitro Vee. Modelul avea racire cu apa si sistemul inovativ (si patentat) Return-To-Shore (intoarce-la-mal) – avea un motor electric auxiliar ce intorcea navomodelul la mal daca motorul termic inceta sa mai functioneze. A fost deasemeni primul navomodel ce avea un ambreiaj – acesta permitea ca motorul nitro sa functioneze la ralanti si deasemeni sa ruleze la viteze mici asemenea unui motor electric.

Apoi, in 1999, TRAXXAS T-MAXX a fost lansat pe piata. Cu modelul T-maxx, cei de la Traxxas au lansat asaltul tehnologic in lumea radiomodelelor. T-maxx inglobeaza spiritul creator si energia companiei ce isi iubeste produsele pe care le creaza. Este primul automodel nitro care mergea inainte si inapoi (reverse) cu functia de schimbare a sensului de mers actionata de o radiocomanda cu trei canale. Transmisia era complet inchisa – lucru ce a permis folosirea unui mecanism cu doua viteze ce functiona si la mers inainte si la mers inapoi, permitand automodelului sa ajunga la viteze de pana la 45km/h. Cat despre dimensiuni si suspensie, toate standardele au fost lasate la o parte in favoarea distractiei si a performantelor de neegalat. Suspensia incredibila era formata din 8 amortizoare si avea o cursa de 3.5inch.

Astazi, Traxxas a crescut pana la a ajunge Nr. 1 in vanzarile de produse RTR nitro si electrice – ramanand Nr. 1 in continuu pentru ultimii 4 ani consecutiv. Nimeni nu a facut mai mult decat Traxxas pentru a avansa in categoria RTR, pentru a dezvolta noi si noi produse cu o gandire inovatoare si design specializat, pentru a permite tuturor accesul facil in hobby-ul cu radiocomanda.

Toate produsele TRAXXAS sunt disponibile acum si in Romania prin WWW.TRAXXAS-ROMANIA.RO si partenerul sau www.radiomodele.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *